
De beste reclame voor de producten of diensten
De markt van marketing veranderd iedere dag. Er komen nieuwe technieken om reclame te maken. Vooral online, denk aan social media en muziekwebsites, wordt het liefst reclame gemaakt. Heel veel mensen kijken dagelijks op social media. Het mooiste zou dan zijn dat de reclame zich aanpast op de gebruiker, toch? Door remarketing, de nieuwe techniek voor het maken van reclame, krijgen de eventuele kopers die hebben gezocht op een zoekwoord een herhaling.
Hoe werkt remarketing?
Als ik intyp op google dat ik opzoek ben naar een winterjas voor dames, dan komen er vele websites die leuke en meestal betaalbare winterjassen aanbieden. Toch wil ik er nog even over nadenken of ik moet nog even sparen. Vervolgens klik ik op social media en kijk ik op mijn tijdlijn, zie ik direct de winterjas die ik heb aangeklikt. Zo word ik continu herinnert aan die mooie jas. Het is bewezen dat er dan sneller gekocht wordt. De bedenktijd van het aanschaffen wordt namelijk verkort. Daarnaast kan iemand het ook minder snel vergeten. Vaak blijft de winterjas reclame in dit geval dan nog weken zichtbaar op mijn tijdlijn. Wanneer ik online muziek wil luisteren is de kans ook groot dat ik nog eens herinnerd wordt aan de mooie winterjas. Remarketing, oftewel een herhaling van marketing, werkt dus echt!
Wat kan dat betekenen voor mijn bedrijf?
Als je als bedrijf graag gebruik wilt maken van remarketing kun je in overleg met een bureau een plan maken. Je kunt zelf als bedrijf aangeven hoe vaak en hoelang iemand de herinnering krijgt van jouw product. Het bureau, wat uiteraard vaak online wordt aangevraagd, denkt graag mee over de mogelijkheden. Remarketing kan namelijk op honderden manieren en moet wel aanpassen bij jouw producten of diensten. De remarketing wordt gebaseerd op de geaccordeerde “cookies” op internet. Zo kun je als bedrijf direct inspringen op het trefwoord en kun je zelfs, wanneer iemand is ingelogd op de mail, direct reclame sturen.
Verder kun je als bedrijf rekenen op een veel hogere omzet, gezien het feit dat mensen toch sneller hun geld uit willen geven. Het plan op laten stellen bij een bureau is een investering die je binnen enkele maanden al dik terug hebt verdiend als bedrijf. Momenteel wordt remarketing veel gebruikt bij producten die verkocht worden, echter is het diensten leveren nog effectiever. Zeker als je een gratis offerte koppelt aan je website waarbij er snel antwoord gegeven wordt. De klanten zullen binnen stromen.